כמה עולה פירוק רכבים וממה הוא מושפע?

כמה עולה פירוק רכבים וממה הוא מושפע?

העלות של פירוק רכבים היא נתון שמשתנה בהתאם לכל רכב ולכן הוא מתחיל במאות שקלים ומסתיים בכמה אלפי שקלים.

פירוק רכבים ישנים

אם מדובר בפירוק של רכב ישן, יש בו חלפים רבים שהם ישנים ולכן אינם שמישים. במקרה זה חלק מהחלפים מועברים למחזור כמו מתכת, זכוכית ופלסטיק. חלפים אחרים שאפשר למכור אותם כי הם תקינים, מועברים לסוחרים חלפים העוסקים ביד שנייה, לכן הערך של הרכבים הללו יהיה מועט יחסית.

פירוק רכבים חדשים 

כאשר מפרקים רכבים חדשים יחסית שעברו תאונת דרכים, יש בתוכם חלקים רבים שהם תקינים לחלוטין. חלקים אחרים שהם מפורקים מועברים למחזור.

מתוך החלפים התקינים אפשר למכור אותם ביד שנייה וכיוון שמדובר בחלפים של רכב שהוא חדש יחסית, העלויות הן גבוהות יותר. לכן בתחשיב הכללי, כאשר מפרקים רכב חדש יותר, השווי של חלקיו יהיה גבוה יותר ולכן בעל הרכב יקבל סכום כספי גבוה יותר.

עלויות של פירוק רכבים

ככל שמשקלם של החלפים המועברים למחזור הוא כבד יותר וערכם של החלפים המועברים למכירה הוא גבוה יותר, כך הערך הכספי יהיה גבוה יותר, ראו לדוגמה מגרש רכבים לפירוק.

התנהלות מול משרד הרישוי 

עובדי המשרד מסייעים ללקוח לקבל גם כספים המגיעים לו ממשרד הרישוי וזאת לאור העובדה שהוא שילם מראש אגרה שנתית של הרכב בעת עריכת הטסט אך בפועל הרכב היה על הכביש כמה חודשים בלבד כיוון שעבר תאונת דרכים. 

את החלק היחסי של התשלום, משרד הרישוי מחזיר ללקוח ולכן עובדי המגרש דואגים להעביר את הטופס המקוון הכולל את פרטי חשבון הבנק של הלקוח לצורך ביצוע ההחזר. בנוסף לכך מיידעים את משרד הרישוי על כך שהרכב פורק ולא ינוע בכבישים.

כתוב/כתבי תגובה