כמה חטיפי חלבון כדאי לצרוך ביום

חטיפי חלבון הם חטיפים שמכילים מרכיבים כמו מי גבינה או חלבון ממקור טבעוני, בשילוב כמות קטנה של מרכיבים נוספים כגון פחמימות או שומנים. אנשים עשויים לצרוך אותם כתחליף לארוחה או בשל מחסור בזמן, בדרך לאימון כושר או כחלק מתזונה בריאה. אבל גם אם מדובר בחטיפים שנחשבים לחטיפי בריאות, הם לא יכולים להחליף את כל אבות המזון. צריך לדעת כמה מהם כדאי לצרוך ביום ואין שום סיבה להגזים או להפריז. 

כמה חטיפים כדאי, כמה חלבון צריך 

התשובה לשאלה כמה חטיפי חלבון כדאי לצרוך ביום, קשורה לכמה וכמה דברים. קודם כל, צריך לבדוק זאת על רקע כמות החלבונים הכוללת שאתם צורכים ביום. אנשים פעילים יותר צריכים יותר חלבון ולהפך. ההערכה היא שמבוגרים זקוקים לכ-40 – 50 גרם חלבון לכל עשר קילו במשקל הגוף. כמות גדולה יותר נדרשת לאנשים מאוד פעילים ולספורטאים. בהכללה ובממוצע, חטיף אחד או שני חטיפי חלבון ביום זה בסדר גמור. אם אתם מאוד פעילים, אפשר גם יותר אבל כמו כל חטיף, לא צריך להגזים. 

חשוב להבין שלא כל אותם חטיפי חלבון זהים זה לזה. לדוגמא, החטיפים שמבוססים על מי גבינה ומועדפים על ספורטאים ומפתחי גוף מכילים יותר חלבון על חשבון מרכיבים אחרים. לאנשים בעלי עודף משקל, ניתן להשתמש בחטיפים דלי קלוריות, אך שימו לב שעשויה להיות בהם תכולה של ממתיקים מלאכותיים שגם בהם לא צריך להגזים. למי שנמנע ממאכלי חלב מסיבות של טבעונות או רגישות ללקטוז, ישנם חטיפים עשירי חלבון, לטבעונים או למי שלא מגיב טוב ללקטוז (שעלול לגרום לכאבי בטן, שלשול, התכווצויות וכדומה). צרכו את החטיפים שלכם בתבונה והקפידו לצרוך גם חלבונים מזינים, בתזונה היומית. 

רוצים להשלים את כמות החלבון שלכם בדרך אחרת? משקה מי חלבון הוא פתרון מצוין!

כתוב/כתבי תגובה