ממה מורכבים המצברים המוכרים לנו?

מאמר זה יעניין את חובבי הידע האוהבים להבין ממה כל דבר מורכב ביקום שלנו… הסוללה בנויה משלושה חלקים: אלקטרודה חיובית, אלקטרודה שלילית ואלקטרוליט. האלקטרודה החיובית נקראת קתודה, האלקטרודה השלילית נקראת האנודה והאלקטרוליט נקרא נוזל. הנוזל, שזורם דרך חוט או כבל, משמש כמוליך לזרם חשמלי. כאשר חשמל זורם דרכו, הוא מייצר יונים הנעים מצד אחד של הסוללה לצד אחר.

האלקטרוליט במצבר רגיל של מכונית המיס בו חומצה (H+), הממיסה עופרת לעופרת דו-חמצנית (PbO). תהליך זה מתרחש בשני שלבים: ראשית במהלך הטעינה ושנית במהלך הפריקה. במהלך הטעינה לא נמצאים יונים באלקטרוליט מכיוון שאין אלקטרונים זמינים להובלה מצד אחד של התא, כך שהדו-תחמוצת העופרת לא נוצרת. אולם במהלך הפריקה, יונים נמצאים באלקטרוליט של התא וניתן להיווצר דו-תחמוצת עופרת. לסוללות ליתיום-יון יש רק עיצוב אנודה/קתודה בודדת, בניגוד לעיצובים קונבנציונליים של אנודה כפולה/קתודה כפולה. זה מאפשר קיבולת גבוהה יותר והתנגדות פנימית נמוכה יותר מאשר כפול או סוללות אנודה משולשת. פרמטרי הביצועים של סוללת ליתיום-יון הם: קיבולת, מתח וקצב פריקה. סוללת ליתיום-יון יכולה להשתמש בכל סוג של תא כדי לאגור אנרגיה.

אילו מצברים קיימים?

למעלה פירטנו את העיקרון של מבנה ותפעול הכימיקלי של הסוללה. במקביל ישנם מספר סוגים של מצברים לרכב כגון מצבר נוזלי, ג'לי, מוצק, פריקה עמוקה או סוללה מופעלת. לכל סוג מצבר לרכב בפתח תקווה יתרונות וחסרונות משלו. אם אתם מעוניינים לקבל מידע מלא על מצבר מסוים אותו אתם מעוניינים לרכוש, פנו לחברה המתמחה היטב באספקת מצברים פתח תקווה.

האם משתמשים במצברים רק לרכב?

עלינו להיות מודעים לכך שהסוללות הללו אינן מיועדות רק למכוניות, אלא יכולות לשמש גם ביישומים שונים כמו טלפונים, משחקים, מצלמות, ציוד לחקלאות, ציוד לתעשייה ועוד.

כתוב/כתבי תגובה