באיזה שלב נצטרך להיעזר בשמאי רכב?

רוב הפעמים בהם משתמשים ונעזרים בשמאי רכב הם לאחר תאונה. במקרים אלה, תפקידו של שמאי הרכב הוא להעריך את הנזק הנגרם לרכב ולפרט מה יהיו הצעדים שנצטרך לבצע על מנת להשיב אותו למצבו הקודם לתאונה.

איזה שמאי אני צריך לקחת? |

חשוב מאוד לדעת שאתם ממש לא חייבים לקחת שמאי רכב מהרשימה המוצעת לכם על ידי חברת הביטוח. גם אם בסופו של דבר תבחרו לקחת שמאי רכב פרטי, הרי שחברת הביטוח שלכם תכסה את העלות, כל עוד הוא גובה שכר טרחה המקובל בשוק.

שמאי רכב פרטי הינו מקצוע המחייב תעודה והכשרה המתאימה למקצוע. על מנת שהדו"ח ששמאי הרכב כותב עבורכם יהיה תקף ומיושם בבית המשפט, נהיה חייבים לקבל דו"ח כזה משמאי מורשה מטעם משרד התחבורה. אם אתם סבורים שהמקרה שלכם לא יגיע לכותלי בית משפט, אין טעם להסתכן בכך שהביטוח לא יכסה את החזר שכר הטרחה ששולם לשמאי או לא יקבל את חוות הדעת שלו.

מתי רכב מורד מהכביש לאחר תאונה? |

במקרה והעלות הכוללת של השבת הרכב לקדמותו תעלה על 60% ממחיר המחירון של אותו הרכב לפני התאונה, הרי שהוא יוגדר כטוטאלוס, והוא יורד מהכביש. במקרים כאלה חברת הביטוח תפצה את בעל הרכב פיצוי מלא על אובדן הרכב וזאת כמובן בהתאם למחירון שלו. אך אין מה לעשות, רכב המגיע למצב כזה, יורד מהכביש ולא יחזור אליו.

מהי תקנה 309?

אז מהי תקנה 309 שמוכרת לחלק מאיתנו? אם בדו"ח שכתב שמאי הרכב, מצוינת כהארה, "תקנה 309", המשמעות היא שהרכב יצטרך לעבור בדיקה מקיפה וכוללת במכון חיצוני. בדיקה זו כוללת בדיקה של הגה, בלמים, כריות אוויר, כמו גם חגורות בטיחות, ושלדה והיגוי.

אם לאחר מכן הרכב נמצא תקין, המכון ינפיק תעודת תקינות. אז הרכב יוכל שוב, לעלות על הכביש. תקנה זו היא חשובה ביותר מכיוון שרכב לאחר תאונה, קיים בסיכון גבוה יותר לבעיות פתאומיות שלא בשליטת הנהג ובכך מהווה מקור סיכון לסביבת משתמשי הדרך ואת זה נרצה למנוע.

לשמאי רכב מומלץ >> https://www.kalgad.co.il/

כתוב/כתבי תגובה